Kender du det, at du hører et nummer i radioen, i TV, i storcenteret eller til en koncert, hvor benene begynder at bevæge sig, humøret bobler, og du oplever at få mere energi?

Med den rigtige sang i ørerne kan selv den kedeligste eftermiddag pludselig føles som en fantastisk fredag aften sammen med vennerne. Faktisk er der få oplevelser, der ikke bliver bedre med den rigtige musik til, for musik går nemlig lige i hjernen på os på den gode måde.

Vi får det nemlig oftest rart i kroppen af at høre og spille musik, hvilket også er en af forklaringerne på, at musik har været udbredt i næsten alle kendte kulturer gennem alle tider.

På Esrum Kost- og Friskole er musik et vigtigt omdrejningspunkt, og noget vi bruger tid på. Som elev vil du opleve, at du med din tid på skolen, kan få udviklet din musiske forståelse, måske få nogle musikalske færdigheder, og at du bliver en del af et fællesskab omkring musikken, alt sammen i samarbejde med vores dygtige undervisere i musik. I selskab med andre, kan musik nemlig gøre en kæmpe forskel, fordi den forbinder os mennesker med hinanden.

Måske kender du ikke det store til musik i forvejen, men tro os, vi ved fra tidligere elever, at det er sjovt at lære at spille på et musikinstrument eller synge! Og så styrker musikken din koncentration, din præcision og opmærksomhed, alt sammen noget du også kan bruge i de andre fag.

Skriv til os